Een goede urenregistratie is erg belangrijk

      Reacties uitgeschakeld voor Een goede urenregistratie is erg belangrijk

Veel mensen krijgen er in hun werk mee te maken, een urenregistratie. Met name ZZP’ers hebben er veel belang bij om deze goed bij te houden. Door het bijhouden van de tijd die je aan een opdracht hebt besteedt, krijg je veel inzicht in een aantal zaken. Zo weet je precies hoeveel tijd je nodig hebt voor bepaalde opdrachten. Als deze opdrachten vaker terugkomen, dan weet je hoeveel tijd je er voor nodig hebt. Dit kan je ook dan ook goed vertellen aan de klant, om misverstanden achteraf te voorkomen. Tevens is het belangrijk bij het opstellen van een factuur. De gewerkte uren kan je doorberekenen naar de klant.

 

Een urenregistratie, wat is dat eigenlijk?

We hebben je net uitgelegd waarom het belangrijk is om een goede tijdregistratie bij te houden als je met opdrachten bezig bent. Maar wat is het eigenlijk? Heel simpel gezegd is een urenregistratie niets anders dan het registreren van je gewerkte uren. Zodra je aan een opdracht begint ga je de tijd bijhouden. Dit kan op verschillende manieren. Pak je telefoon erbij, gebruik een stopwatch of gebruik een online programma. Of de ‘ouderwetse’ manier natuurlijk: gewoon op de klok kijken.

 

Gebruik van Excel voor het bijhouden

Er zijn verschillende manieren om een mooi overzicht van je urenregistratie te maken. Je kan bijvoorbeeld gebruik maken van (gratis) online programma’s of een app voor je telefoon of tablet. Heel simpel en je krijgt vanzelf een mooi overzicht. Maar je kan ook gebruik maken van Excel. Maak een nieuw bestand en creeer je eigen schema. Dit kan heel eenvoudig, wel zul je je wat moeten verdiepen in formules van Excel. Houd er wel rekening mee dat het bijhouden van je urenregistratie in Excel meer foutgevoelig is.

https://keeping.nl/urenregistratie