Waar denk je aan bij buzz marketing?

      Reacties uitgeschakeld voor Waar denk je aan bij buzz marketing?

Buzz marketing is nog een relatief nieuw begrip. Misschien heb je er al weleens van gehoord, maar misschien ook niet. Waarschijnlijk komt het volgende begrip je wel bekend voor: mond-tot-mond reclame. Buzz marketing is eigenlijk hetzelfde, maar dan in een nieuw jasje. Buzz marketing is een zeer succesvolle vorm van marketing. Waarom? Dat wordt in dit artikel verder uitgelegd. Daarnaast worden er ook een aantal andere voordelen genoemd van buzz marketing. Benieuwd of het inzetten van buzz marketing ook iets voor jou is? Lees dan zeker nog even verder en kom erachter.

Het succes van buzzmarketing

Buzz marketing is niet zonder reden zo succesvol. Vaak is deze vorm van marketing succesvol omdat er gebruik wordt gemaakt van de 2G’s: grof en grappig in combinatie met een filmpje op het internet. Wanneer het filmpje voldoet aan de 2 G’s die net zijn benoemd, blijft het beter hangen bij de doelgroep. Het is vaak zo grappig of shockerend dat het al snel gedeeld wordt met vrienden, familie en kennissen. In dat geval is buzz marketing dus viral marketing. Dit is een van de redenen waarom buzzmarketing een sterke en krachtige vorm van marketing is, waarmee je meer conversie kunt bereiken in tegen stellen tot traditionele media.

Waarom kiezen voor buzz marketing?

Buzz marketing is een van de betere varianten van marketing wanneer het aankomt op voordelen die ze opleveren. Buzzmarketing inzetten is relatief goedkoop. Je kunt het natuurlijk zelf doen, maar je kunt er ook hulp voor inschakelen. Daarnaast werkt deze vorm van marketing vertrouwd. Mensen geloven sneller vrienden of kennissen dan een advertentie in de reclame. Daarnaast mindert de massa communicatie en steeds meer en meer mensen delen ervaringen met elkaar. Hierdoor ontdek je bijna iedere dag wel iets nieuws. 

http://www.smpa.nl/