Terugkomst van QR codes

      Reacties uitgeschakeld voor Terugkomst van QR codes

De QR code het klinkt als iets relatief nieuws, toch bestaat het al langer dan de meeste mensen denken. Denso Wave, de dochteronderneming van Denso bedacht de QR code al in 1994. In eerste instantie werd de code gebruikt om producten te coderen en om zo informatie op te vragen die men wilde weten over het product. De laatste jaren hebben slimme marketeers de QR code geïntroduceerd en gebruikt in de reclame wereld. Tegenwoordig vallen ze ons alweer minder op, omdat we er zo aan gewend zijn en per dag al worden blootgesteld aan miljoenen reclame prikkels. Veel van deze prikkels gaan langs ons heen waardoor we vaak de boodschap missen, maar voor wie een oplettend oog heeft, komt overal QR codes tegen. De QR code is een tweedimensionale code die is opgebouwd uit blokjes die los van elkaar staan of met elkaar zijn verbonden. Deze blokjes bij elkaar vormen dan, net als de bekendere streepjescode, een link naar een informatiebron, een foto of bestandje. De QR code wordt met een speciale qr code printer gemaakt en kan op veel verschillende soorten verpakking/ ondergronden worden bedrukt. De QR code wint aan populariteit en zien we vaak terug bij winkels, op producten, bij bushaltes en bij horeca gelegenheden. Vaak zien we de codes terug komen op plekken waar men even moet wachten of waar ben de tijd zou kunnen nemen om de code daadwerkelijk te scannen. Dat is uiteraard het hele idee achter de QR code. Mensen moeten getriggerd worden om de code te scannen en om doorverwezen te worden naar de pagina die daarvoor bedoeld was. Een andere trend is om bijvoorbeeld niet langer een sponsor te laten bedrukken op sport T-shirtjes, maar om hiervoor een QR code te plaatsen. Dit kan mensen nieuwsgierig maken en uitnodigen om die QR code te scannen. Ben je benieuwd hoe jij dit zelf kunt doen? Neem dan contact op met www.kba-metronic.com, dé specialist onder printers.

 

http://www.kba-metronic.com/nl