Meer is niet altijd beter

      Reacties uitgeschakeld voor Meer is niet altijd beter

Iedere eigenaar of ondernemer van een organisatie streeft naar succes. Ongeacht dit een multinational, MKB bedrijf of eenmanszaak betreft. Eigenaren of ondernemers geloven dat zij met hun bedrijfsvoering de wereld kunnen veranderen, flink geld kunnen verdienen en/ of zo snel mogelijk kunnen groeien in hun specialisatie of branche. Wanneer je een eigenaar of ondernemer vraagt waarom hij zijn bedrijf is begonnen, zal deze altijd een antwoord kunnen geven. Zij zijn altijd bezig om op hun manier succes te bereiken. Het komt dus eigenlijk nooit voor dat een werkgever zegt dat hij niets aan het doen is op dat moment. Ze gaan vaak vol voor hun ideeën en vinden het niet erg hiervoor de investeren. Dit doen ze vaak met oog op de toekomst, want in de toekomst moet alles beter gaan. Toch bekend meer niet altijd beter. Soms is een nieuwe investering ook de reden voor meer inefficiëntie en een hoop bureaucratie. Daarnaast kan het soms zelfs zijn dat een bedrijf er niet vooruit, maar achteruit op gaat. Veel dingen zijn namelijk intern met elkaar verbonden en door meer taken en rapporteringen, wordt de flexibiliteit juist op de proef gesteld. Dit komt omdat veel bedrijven vaak vergeten dat less is more! Succesvolle bedrijven vandaag de dag zijn zo succesvol geworden doordat zij zich uitsluitend met de kerntaken bezig hebben gehouden. Op deze manier konden zij zich profileren in hun specialiteit en marktleider worden in hun vakgebied. Daarnaast zijn er verschillende manier om klachten en/ of andere problemen te vermijden. Ook taken die wel gedaan moeten worden, maar die niet tot de kerntaken behoren, kunnen worden uitbesteed aan anderen. Een voorbeeld van een service die veel bedrijven uitbesteden is een salarisservice zoals die van cbbs.nl. Hierdoor kan een bedrijf zijn/ haar medewerkers inzetten voor kern activiteiten, maar worden andere belangrijke zaken ook opgepakt.

http://www.cbbs.nl/