NLcar
Image default
Computers / Internet

Slechte telefonische bereikbaarheid zorgt voor imagoschade

Veel ondernemers zijn vaak onderweg en minder kantoor. Op bezoek bij klanten en een kijkje nemen bij beurzen zijn activiteiten die over het algemeen vaak worden ondernomen. Hierdoor wordt de telefoon vaak doorgeschakeld naar hun mobiel. Maar wat als je net in die belangrijke meeting met een klant zit? Dan kan je de telefoon natuurlijk niet opnemen met als gevolg dat je de kans hebt dat de (potentiële) klant afhaakt. Het is anno 2016 niet meer geoorloofd om slecht bereikbaar te zijn. Het is een stukje service dat klanten van jou als bedrijf vragen en daar ook vanuit gaan.

De grootste frustraties van klanten vandaag de dag is geen gehoor krijgen of geen antwoord krijgen. Het is dus belangrijk dat er altijd wordt opgenomen als er gebeld wordt én dat er ook een adequaat antwoord kan worden gegeven. Dus als de jongen van het magazijn de telefoon op moet nemen is dat vaak ook niet voldoende. De gevolgen van een slechte bereikbaarheid kunnen enorm zijn. Er hoeft maar één klant te zijn die zijn verhaal op Facebook deelt en als dat een paar wordt gedeeld kan het snel gaan. Je reputatie en imago waar je zolang aan gebouwd hebt, kan met één ontevreden klant aan diggelen liggen.

Een goede klantenservice is met name voor de dienstverlenende sector van groot belang. Bedrijven die hun klantenservice en telefoonservice slecht geregeld hebben vormen een bedreiging voor zichzelf. En aangezien de telefoon nog steeds het meest gebruikte servicekanaal is, begint een goede klantenservice bij een optimale bereikbaarheid. Als je dit als bedrijf niet kan garanderen kan het misschien een optie zijn om een inbound callcenter in te schakelen. Naar dit externe bedrijf kunnen dan alle telefoontjes worden doorgeschakeld die je zelf niet kan opnemen. Zo ben je er in ieder geval zeker van dat je geen telefoontjes meer mist en dat de klanten professioneel te woord worden gestaan.

http://antwoordservice-telefoonservice.nl/